Kontrolisana distorzija predstavlja jednu od naprednih tehnika na polju fotografije. Da vam pokažem rezultate jedne od tih tehnika…
Može li fotografija da naglasi pokret? Može, još kako: dobro fiksirajte fotoaparat (recimo, na stalku), usporite ekspoziciju više nego što to nalaže “školsko” određivanje parametara i skoncentrišite se na neki ključni pokret objekta koji vam je u kadru. Dobićete delimično zamućenu scenu koju posmatrač neće tumačiti kao grešku, nego kao uhvaćen pokret. Ili drugo: ako želite da naglasite brzinu, pratite pokretni objekat objektivom fotoaparata, takođe usporavajući ekspoziciju preko neke “logične” mere; uz malo veštine i vežbe, doći ćete dotle da objekat (najčešće neko vozilo) bude u fokusu i oštro, dok je okolina zamućena na način koji ocrtava smer i brzinu kretanja. Postoje i neke tehnike “naknadnog zamućivanja”, nalik onome što sam pokušao u jučerašnjoj fotki dana, ali to je nešto drugo: koncentrišemo se na tehniku fotografisanja, a ne postprodukcije.
Opšta tehnika se naziva zamućivanje pokreta (motion blur); posebno, ako pratite vozilo u pokretu u panoramskom pokretu ili krećući se paralelno sa njim, to se naziva paniranje (panning; sad će Komšija da skoči i kaže kako ima dobar tiganj za tu svrhu).
Ugledni britanski časopis Digital Camera World je upriličio online izložbu sa trideset fantastičnih primera namerno zamućenih fotografija. Predlažem da ih proučite, a zatim i da pokušate sami nešto slično.
Nažalost, nisam bio toliko vredan da bih imao sopstvene primere u ovom slučaju, osim ovog jednog, ali već se bavim pomalo. Kad provežbam, možda se i usudim da objavim još nešto… Zapravo… Odavno sam odlučio da se pozabavim tehnikom (pardon: tehnikama) zamućenja pri pokretu, ali nema resurse. Znam da će to biti jedna od ozbiljnijih tema za mene čim se dočepam fotoaparata koji može da mi pruži f/16.
Uzgred.
Ilustracije u ovom prilogu su ukradene sa sajta časopisa Digital Camera World (i) u nameri da vas usput podsetim da opasnost od donošenja sporazuma ACTA u Srbiji još uvek postoji. Mislite o tome.
(Via)