Budimpešta

Grupu Jethro Tull gledao sam dva puta na koncertu. Doduše, u razmaku od nekih tridesetak godina, al’ ne mari. Dvaput je dvaput! Hot smile

Nadam se da ću ih gledati barem još nekoliko puta. Evo zašto.

Neću drobiti o istorijatu ove grupe koja je odavno postala institucija za sebe. Ni o tome da niko, nikada, nije ni pokušao da ih kopira. Ni koji su im albumi najbolji. Klip govori više od reči!

Savršena muzika, perfektno i vrlo komlikovano izvođenje. Ne dajte se zavarati time kako to oni nonšalantno odrađuju, tu svako od članova nešto sitno plete u drugom planu.

– * –

Thick as a Brick (1972), jedan od najznačajnijih i najboljih albuma svih vremena, prvi put sam čuo krajem leta 1972. godine. Fantastična muzika u neobičnom pakovanju. Originalni omot, koji na žalost nisam sačuvao jer se nekoliko ploča koje su protutnjale na mojim gramofonima izlizalo od slušanja, bio je u obliku lokalnih, engleskih provincijskih novina. Dugo mi je trebalo da provalim da su novine, sa sve tekstovima, sportskim vestima, rezultatima utakmica u bizarnim sportovima, reklamama, ukrštenim rečima… još jedna od podvala benda. I da se satirični Ian Anderson silno zabavljao sastavljajući ih.

– * –

Da Anderson ume sa rečima, može se proveriti u svakoj Jethro Tull pesmi. “Budapest“, pesma sa albuma Crest of a Knave (1987) nije pesma o gradu, već o Mađarici koju je Anderson ošmekao spremajući se za koncert. Šta se tu dešavalo, a šta nije, moraćete da otkrijete sami. Be right back

She bent down to fill the ice box
and stuffed some more warm white wine in
like some weird unearthly vision
wearing only T-shirt, pants and skin.
You know, it rippled, just a hint of muscle.
But the boys and me were heading west
so we left her to the late crew and a hot night in Budapest.

It was a hot night in Budapest.

Zato, nazad na klip!

4 komentara na temu “Budimpešta”

  1. Prvi put u životu sam bio u Budimpešti neke dve nedelje pre događaja opisanog u ovoj pesmi. Eh, sve pare sam potrošio da odem na koncert grupe Queen, a nije bilo dovoljno vremena da zaradim i naplatim kako bih stigao na koncert Jethro Tull. I zato imam samo jednu overu benda uživo…

    Ali htedoh pomenuti nešto drugo.

    Elem, Mađarice na ulicama Budimpešte u letnji dan? Uh, brate, pa kad sretneš devojku koja nosi brushalter, odmah si znao da ne ona zna mađarski, jer je neka strankinja 😆

    Ako ne verujete meni, valjda verujete Andersonu? :mrgreen:

  2. Crest of a Knave, čuveni dobitnik Gremmy nagrade za najbolji Hard Rock/Metal album, i to u konkurenciji …And Justice for All… 😯

    1. I onaj ko ih je nominovao u ovoj kategoriji i oni koji su dali glasove za JT nemaju pojma o njihovoj muzici. Doduše, album ima nešto tvrđi zvuk nego što je to uobičajeno za JT, ali to ništa suštinski ne menja. Moj glas bi ‘ladno otišao Metallici. 🙂

      1. Ја сам цео тај жанр тврдог стења (hard rock) доживео као комерцијално профилтрирано подземље. Из великог експериментисања с краја шездесетих је избачено све што не пали код маса – премошћавање жанрова (бројни излети у класику и џез, да не спомињем да су најбоље акустичне ствари правили не акустичари него баш Цепелини и Флојди), егзотични инстументи (Џетро је убацивао и балалајке и маримбе, Бата Ковач је фрулу и ону босанску тамбуру, Љуба Нинковић саз и шаргију, Вангелис ручно рађен прото-синтисајзер), вишеструке промене ритма, нестандардне структуре… и остало је прашење по дебелом гитарском звуку и стандардизација: сви бендови имају исте инструменте, чланови су измењиви ко картице на рачунару, сви хард рок певачи певају у мање више истом регистру.

        То да Џетро увати ову награду је да се човек чисто запита да у жирију није било случајно критичне масе зајебаната којима је допиздело да слушају све једно те исто.

Komentari su onemogućeni.